Strony internetowe – marketing szeptany

strony internetowe

strony internetowe

Zapewne niewiele osób słyszało o tak zwanym marketingu szeptanym. Jest to swoista forma reklamy, polegająca na prywatnym polecaniu produktów i usług konkretnej firmy. Najczęściej ma ona miejsce w Internecie, gdzie na specjalnych stronach publikowane są pozytywne opinie o niektórych artykułach. Marketing szeptany jest stosowany czasami zupełnie spontanicznie bez konkretnego zamiaru przedsiębiorcy. Czasem też jest zaplanowanym i długotrwałym procesem marketingowym, w którego realizację włączonych jest bardo wiele osób.

Fora internetowe – jako sposób na cichy marketing

Większość współczesnych internautów korzysta bardzo często z możliwości, jakie dają nam popularne fora internetowe. Są to bardzo specyficzne strony internetowe, które pozwalają na możliwość prowadzenia dialogów na niemalże każdy temat. Czasami przedmiotowe fora są częścią innych dużych portali tematycznych, a czasami są to całkowicie samodzielne strony internetowe, na których toczą się tysiące rozmów między całkowicie obcymi i zupełnie nieznanymi osobami. W ostatnich latach coraz częściej przedmiotowe witryny służą współczesnym przedsiębiorstwom do promowania swojej działalności. Pod pozorem spontanicznego wpisu na forum polecającego konkretny produkt lub usługę, ma miejsce ukryta reklama. Przyznać należy, że ta forma marketingu jest wyjątkowo skuteczna, bowiem sprawia wrażenie prywatnych zapewnień, że dany produkt jest wart kupienia.

Opinie w Internecie

W ostatnich latach coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których w Internecie można spotkać liczne opinie o firmach, usługach i konkretnych produktach. Często umieszczaniu takich opinii sprzyjają liczne strony internetowe, które są tworzone wyłącznie w tym specyficznym celu. Na ich łamach można zamieszczać opinie o hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, biurach podróży, fachowcach z różnych branż, a także produktach określonych marek. Mimo, iż pozornie wydaje się, że autorami tychże opinii są prywatne osoby, często sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Przedsiębiorcy sami zlecają umieszczanie na portalach pozytywnych opinii o swojej ofercie, tym samym zyskując większą przewagę nad konkurencją. Marketing szeptany jest w wielu przypadkach bardziej skuteczny, aniżeli tradycyjna forma reklamy.